kreatin monohidrat

Kreatin omogoča energijo za delovanje mišičnih ter živčnih celic

Kreatin in njegove funkcije praviloma nekoliko bolje poznajo športniki. Velja namreč za enega od najbolj priljubljenih dodatkov k prehrani. Sicer pa je kreatin v telesu lastna dušikova organska kislina, ki omogoča energijo za delovanje mišičnih ter živčnih celic. Skoraj 95 % kreatina se nahaja v mišicah telesa.

Seveda pa se vsebnost kreatina med različnimi vrstami mišic lahko razlikuje tudi do 30 %. Mišice, ki so bolj vzdržljive, imajo manj kreatina. Hitre mišice z več belimi vlakni vsebujejo več kreatina. Dnevno se približno 2 % oziroma 2 grama vsega kreatina v telesu presnovi v kreatinin ter se izloči z urinom.

Povečanje kreatina v telesu

Če je količina kreatina v telesu povečana, to lahko na samo telo ter na telesne sposobnosti vpliva na najrazličnejše načine. Lahko omogoča daljši dotok energije za intenzivnejše delo, kot je na primer dvigovanje uteži. Športnik zaradi povečanja kreatina lahko opravi tudi več dela na časovno enoto.

Ko je v telesu povečana količina kreatina, se v celicah mišic poveča tudi količina vode, posledično tudi njihov volumen. Povečano uživanje kreatina pa ne nazadnje poveča tudi lokalno nastajanje inzulinu podobnega rasnega faktorja, in sicer med vadbo z utežmi. To lahko vpliva na večji hipertrofični odgovor mišic, ki so utrujene.

Kreatin kot prehransko dopolnilo

Na tržišču so vam je kreatin na voljo v obliki prehranskega dopolnila. Pri izbiri je treba biti precej previden, saj niso vsa dopolnila kakovostna. Če se že odločate za nakup kreatina kot prehranskega dopolnila, nakup opravljajte v specializiranih prodajalnah s tovrstnimi izdelki.

Kakovostno izbran kreatin v obliki prehranskega dopolnila uporabniku zagotavlja zvišanje koncentracije kreatina, obenem pa tudi fosfokreatina v mišicah skeleta. Vzporedno kreatin poskrbi še za vzdrževanje ustrezne količine energije v času intenzivnejše vadbe.

Stranski učinki uživanja kreatina

Kreatin v obliki prehranskega dopolnila lahko povzroči nekatere stranske učinke. Med najočitnejše stranske učinke se zagotovo uvršča povečanje telesne teže. To se zgodi zaradi vezave vode na mišice. Lahko se zgodi, da boste imeli pri jemanju keratina težave s prebavo, vendar je treba poudariti, da se to zgodi le pri redkih posameznikih.

Če boste kreatin pri jemanju dobro raztopili v vodi, se vam ne bo zgodilo, da boste imeli težave s prebavo ali da vam bo slabo ali da bi imeli drisko. Na splošno pa ni znanih drugih stranskih učinkov jemanja kreatina. Lahko torej rečemo, da gre za dovolj varen dodatek, ne glede na to, koliko časa ga boste jemali.

0 KOMENTARJI

Oddaj komentar

Bi se tudi ti pridružil/-a debati?
Veselim se tvojih komentarjev.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja