slabokrvnost

Znaki slabokrvnosti

Razlogov za slabokrvnost je lahko več, zanjo pa lahko izvemo tudi s pomočjo laboratorijskih preiskav. Te namreč povedo odstotek krvnih celic v celotnem volumnu krvi ter količino hemoglobina, ne nazadnje tudi velikost eritrocitov. Ti podatki nam torej pomagajo odkriti vzrok za veliko večino anemij. Anemija pa je drug izraz za slabokrvnost.

Najpogostejši vzrok za slabokrvnost je zagotovo kronična izguba krvi ali pa zmanjšanje tvorbe rdečih krvničk v kostnem mozgu. Redkeje pa je vzrok pospešen razpad eritrocitov zaradi prirojenih bolezni ali pa zaradi avtoimunskih reakcij.

Simptomi kronične slabokrvnosti

Najočitnejši simptomi kronične slabokrvnosti so slabša telesna kondicija, utrujenost, zaspanost, hitrejša zasoplost, bledica, omotica, glavobol. V ustih se pojavljajo razpoke, nohti in lasje so bolj krhki, jezik je lahko pekoč. Telo je posledično precej bolj izpostavljeno najrazličnejšim okužbam in je slabo odporno predvsem na nizke temperature.

Slabokrvnost je najpogostejša zaradi pomanjkanja železa. Ta je mineral, ki ga potrebujemo prav vsi, še posebej pa tisti, ki so telesno bolj aktivni. Pomanjkanje tovrstnega minerala torej povzroča slabokrvnost, kar spremlja apatičnost, utrujenost in splošno pomanjkanje energije. To se negativno odraža na zmogljivosti pri delu, motena je tudi termoregulacija, ne nazadnje je oslabljen tudi imunski sistem.

Uživanje hrane, ki je bogata z železom

Pri slabokrvnosti si lahko v določeni meri pomagamo kar sami. V prvi vrsti je treba pričeti posegati po hrani, ki je dovolj bogata s tovrstnim mineralom. Veliko železa na primer vsebuje goveje meso, jedilna čokolada, soja, brokoli, leča, rozine, mandeljni, suho sadje, na primer slive, datlji in marelice. Z železom so dovolj bogati še ribez, borovnice, češnje, brusnice.

Za slabokrvnost je pomembno vedeti tudi to, da se železo iz živil živalskega izvora precej bolje absorbira kot živila rastlinskega izvora. Za isti učinek moramo torej pojesti nekaj več rastlinske hrane. Tudi s pretehtano vegetarijansko prehrano lahko zaužijemo dovolj velike količine železa. Obenem pa moramo biti zelo pozorni na snovi, ki absorpcijo železa zmanjšujejo. To so zlasti pravi čaj, kava, fosfor ter kalcij v mleku, fitati, vlaknine v zelenjavi, oreščki in ne nazadnje še neoluščena žita. Strokovnjaki za slabokrvnost priporočajo, da hrano, ki je bogata z železom, kombiniramo s sadjem ter zelenjavo, ki je bogata s C vitaminom.

Zelo dobrodošli pa so tudi železovi pripravki, ki nam jih praviloma predpiše zdravnik, potem ko našo krvno sliko temeljito in skrbno pregleda. Pripravki so lahko v obliki tablet ali pa sirupa. Brez recepta lahko kar sami izbiramo med najrazličnejšimi tovrstnimi produkti. Paziti pa moramo pri doziranju, saj je predoziranost lahko precej nevarna.